sobota 1. května 2010

Jak jsem nejela na lezecký festival aneb o tom, že není dobré ředit Tequilu Tequilou

Bohužel, co jsem slíbila, nemůžu splnit - tato epizoda opět nebude o lezení:-( Vypadá to, že týden v Potreru byl opravdu vrchol mé mexické lezecké sezóny a od té doby to jde s kopce.
Na velkou akci - lezecký festival v Zacatecas, se chystala spousta mých známých tady z Querétara a přeodjezdová organizace byla typicky mexická: postupně mi několik z nich slíbilo a vzápětí zrušilo místo v autě, jiní slíbili a zrušili společnou cestu autobusem, takže naprosto obvyklý průběh až na to, že tentokrát vše skončilo v můj neprospěch:-( Teda pořád jsem mohla jet sama autobusem a doufat, že pro mě někdo přijede na autobusák a odveze mě ven z města na místo konání, ale na to už jsem po 4 měsících v Mexiku příliš zlenivěla. Na řadu tedy přišel plán B (který má zkušená Evropanka v Mexiku vždycky v záloze), a tak jsem krásně proflákala pátek s mexickými DVD (brzo se od nás odstěhuje spolubydlící, který jich vlastní několik komínů, takže je třeba rychle skouknout, co se dá), a večer se šlo na fiestu... Navzdory svědomitému několikaměsíčnímu tréninku musím přiznat první porážku od Tequily. Nevím, čím to, rozbor faktorů poukazuje na jediné slabé místo večera: při bižším přezkoumání limonády, kterou jsem si Tequilu ředila, se přišlo na to, že to nebyla limonáda ledajaká, nýbrž předpřipravený mix limonády s Tequilou. Takže mám další poučení: Tequilu Tequilou není dobré ředit.
Sobota byla tedy ve znamení opice a když jsem se jen trochu zbráborala, přišla na řadu další zkouška: vybaveni vodkou s Redbullem, vyrazili jsme za město na opuštěné travnaté fotbalové hřiště, kde se konal rave. Tentokrát jsem obstála lépe:-) No když se nad sebou zamyslím, vzhledem k tomu, jak se vyvíjí četnost lezení na úkor četnosti pařeb, měla bych možná uvažovat o přestupu do VHSky...
V neděli jsem měla chuť konečně vyrazit někam ven z města, bohužel mexická kamarádka, co slibovala vinařský festival, nebyla v použitelném stavu. Za těch 5 minut věšeni prádla na dvorku jsem navíc stačila konstatovat, že v takovým vedru se ani nikam jít nedá a formulovala jsem další pravidlo života v Mexiku: kinematografické dny zde nenastávají když prší, jak je tomu u nás, nýbrž když je jasno. Jakmile přijdou mraky, raduji se a vyrážím ven. Odpoledne se ukázalo, že ani tentokrát nemůžu zůstat večer v klidu doma - na naší ulici se již ve 4 odpoledne! rozjela taková párty, že se náš dům doslova otřásal v základech a málem praskalo sklo v oknech. Otuněnýho Bon Joviho a podobné profláklé kusy fakt dlouho poslouchat nevydržím, a tak jsem radši prchla na sushi sedánek k našim blonďatým evropským kamarádkám. Totiž sushi pomexicku nám velice chutná - má totiž mexickou chuť (ne tak mdlou jako originál), mexickou cenu a dá se výborně kombinovat s pivkem:-) Z nemexických jídel pomexicku nám taky moc chutnají crepas - pravda francouzským se moc nepodobaj, ale jsou výborné.
No a když už jsme u toho jídla, tak dneska jsem se výborně nadlábla na akci "café international": čtyři nejčetnější národy tohoto semestru (Mexičani, Amíci, Kolumbijci a Francouzi) nám hromadně navařili, takže jsme si pochutnali na plněných banánových šlupkách (tamales), francouzských koláčo-pizzách a crepách, a kolumbijských specialitách, jejichž jméno jsem bohužel zapomněla. Americký stánek jsem vynechala, bo nabízel akorát párky v rohlíku a chipsy...
No a nejvýznamnější událost poslední doby: minulý týden jsem byla pozvána na pohovor na praxi a vypadá to nadějně: šéfové sympatičtí, oceňováním podniků se prý opravdu zabývaj (i když nad vchodem maj logo nějaké marketingové agentury), začít můžu, kdy chci, a zůstat, jak dlouho chci, na diplomku mi poskytnou, co budu chtít. No to su zvědavá...jsou to přece jen Mexičani, kterým neradno všechno věřit. Trochu zvláštní taky je, že mi ani nesdělili, jak se ta jejich firma jmenuje, a že mi maily posílaj z gmailu... Však uvidíme, ve čtvrtek tam jdu poprvý, zkušenost to bude zajisté opět nezapomenutelná...

1 komentář:

  1. tak držím pěsti s firmou... jinak míchaní Tequily s Tequilou je vážně dobrý :D A na přechod do VHS zapomeň! :)
    *Arny*

    OdpovědětVymazat